Medical taping

Medical tape is een elastisch rekbare katoenen tape met speciale anti-allergischelijmlaag. (geen sporttape) Wordt o.a. gebruikt bij spierblessures.

De tape wordt op een spier onder spanning aangebracht. Bij ontspanning wordt de huid iets opgetild t.g.v. de werking van de tape.

Er komt meer ruimte in het onderhuids bindweefsel. Door druk vermindering zal het pijn gevoel afnemen. De tape zal de bloedcirculatie en lymfe afvoer stimuleren. Ontsteking in een spier wordtterug gebracht. Bloeduitstorting wordt draaglijker door betere circulatie. De lichaamshouding zal gecorrigeerd worden. Ook de pijn zal afnemen. De tape kan 3-5 dagen blijven zitten. Men kan er gewoon mee douchen.

Massagepraktijk Oranjewoud is gevestigd in Oranjewoud en goed bereikbaar vanuit Oranjewoud, Heerenveen, Friesland, Katlijk, Oudeschoot, Brongerga, Schoterland, Nieuweschoot, De Knippe, Mildam en Anneburen. Een goede keus als het gaat om massage, shiatsu, lage rugklachten, stress, ontspanning, gewrichten, voetreflexzonetherapie, reflexologie, meridianen, zenuwstelsel, spierontspanning, stress massage, magneetveldtherapie, infra-rood licht, triggerpoint therapie, kramp, overbelasting, triggerpoints en triggerpointcoach, medical taping, bloedcirculatie, bloeduitstorting, voetreflex behandeling, ontspanningsmassage, energetische massage, lichamelijke gezondheidsproblemen, verminderen van stress, pijnbestrijding, rugklachten, pijnlijke schouders, pijnlijke nek, tenniselleboog, pijnlijke knieën, hoofdpijn, ontspanning, burn-out, energiek, fit en in balans.